sauber marcus-ericsson

Officiellt! Marcus Ericsson kör Sauber F1 Team 2015

För bara en kort stund sedan kom det ett pressmeddelande från Sauber F1 Team att svenske Marcus Ericsson kommer att vara en av stallets förare 2015.

Det var bara dagar sedan vi skrev om ryktet, som sedan dementerades så väl som från Eje Elgh som Marcus själv. Men nu är det alltså officiellt och klart – Marcus Ericsson, Sauber F1 Team för F1 säsongen 2015.

Monisha Kaltenborn, Stallchef

“Vi är glada ett kunna annonsera detta samarbete. Vi har lärt känna Marcus som en högst motiverad förare. Han hade ingen lätt rookie säsong iår i Formel Ett, däremot höll han lugnet och förbättrade sig kontinuerligt, speciellt i de sista loppen. Vi är övertygade om att signa Marcus kan ge stallet nya krafter.”

Marcus Ericsson:

“Efter en väldigt turbulent vecka fick jag plötsligt den bästa tidiga julklappen någonsin. Sauber F1 Team har satt sin tilltro i mig för 2015 och det gör mig stolt, då Sauber är kännt som ett av de bästa stallen i att utveckla unga förare. Det kommer att bli en fantastisk utmaning. Jag kommer att ge mitt allra bästa för att utvecklas både som förare och vara del av utmaningen att få Sauber F1 Team närmare fronten igen där de hör hemma.”

Marcus berättar om stallbytet för ViasatSport