Se Red Bull förarna Verstappen och Ricciardo prata om 2018

#33 Verstappen & #3 Ricciardo på soffan

Har du inte saknat det där leendet och skrattet, det är extremt smittsamt. Alla borde ha ett videoklipp med "Dani" Ricciardo alltid redo för de där stunderna när man inte känner sig på topp, man kan inte annat än bli glad!

Ni undrar säkert vad Daniel och Max haft för sig under vintern och vad de ser framemot 2018. Nåväl, Red Bull har såklart försett oss med sköna intervjuer med båda sina förare. De minns tillbaka till de bästa stunderna från F1-säsongen 2017 och blickar framåt mot 2018. Deras egna mål för säsongen, nya regler så som halon, och hur de nya däcken känns.

#3 Daniel Ricciardo

Förutom nya däck och regler berättar Daniel om  ett bröllop hos syskon-stallkamraten Brendon Hartley, vad han har för minnen från de nya-gamla Europeiska banorna som återvänt till årets kalender och mer.

#33 Max Verstappen

Max om relationen till sin pappa och hans råd, och hur är stämningen inom Red Bull inför 2018.Se 

Intervju med Rob White, Renault Sport F1

Rob White - Renault Sport F1

"Vi har alla nödvändiga verktygen och beslutsamheten för att lyckas."

- Rob White, Renault Sport F1

Det har varit väldigt lite körning för stallen med Renault-motorer i veckan. Vad har problemen varit?

Vi har inte kört nog med varv, och när vi har det har de inte körts med acceptabel prestanda nivå.
De underliggande problemen är inte helt okomplicerade, det finns inte en enskild del eller system som orsakat problem. Ett antal relaterade saker har varit problematiska, speciellt gällande kontrollen och driften av de olika sub-systemen till kraftaggregatet i bilen.

Till exempel under första dagen, hade vi problem med ett system inom Energi Lagringen som inte direkt påverkade batteriet eller driften av batteriet - det är en elektrisk del som fanns i samma inhysning som Energi Lagringen. Därefter hade vi problem med turboladdaren och boost kontrollsystemen, vilket hade effekt på närliggande motorsystem, som i sin tur orsakade mekaniska fel.

Vilka fixar gjorde ni i Jerez?

Mellan första och andar dagen implementerade vi, med hjälp av Red Bull, en senare version av hårvara för resten av testerna för att ta itu med problemen inom Energi Lagringen. Den användes för resterande dagar.
Parallellt med testerna i Jerez har teamet i Viry kört testprogram på motorbänken (dyno) för att undersöka problemen vid banan för att kunna föreslå lösningar.

Vi identifierade det troliga skälet till huvudproblemet med turbokontrollen, implementerade åtgärder som först sågs under slutet av dag3 och installerades sedan på alla tre bilarna för dag 4. Det gav oss en väldigt minimal bas som vi sedan kunde jobba ifrån.

Varför flaggades inte dessa problem på motorbänken?

Vi trodde att vår inledande konfiguration var en robust startpunkt för att använda på banan, men det har visat sig inte vara fallet. Vi har gjort mycket dyno-körning med en liknande konfiguration med få problem. Vi vet nu att skillnaderna mellan dyno och bilen är större än vi förväntade oss, med konsekvensen att våra inledande intryck var ofullständiga och bristfälliga.

Vår avsikt var att köra bilen, vi är väldigt frustrerad över att möta denna litania av frågor som vi borde ha rett ut på dynon och som berövade oss en värdefull möjlighet till lärande.

Har ni lärt er något från den begränsade körningen?

Absolut och vid det här laget är varje kilometer väldigt värdefullt. Vi inser att när bilarna har kört, har de inte kört på en acceptabel nivå. Vi är långt ifrån den typ av drift som vi hade planerat och förberett för - till stor del som ett resultat av de lösningar som vi har genomfört - men all information är användbar. Vid behandling av problemen har vi flyttat längre bort från konfigurationen vi var bekväma med, vilket har resulterat i de relativt långsamma tiderna, men körningen har gett oss en mycket större förståelse för de frågor vi står inför. Vi förväntar oss absolut att få en mer definitiv lösning på plats för nästa session i Bahrain.

Har alla stall erfarit samma problem?

Flera problem är gemensamma för alla, då kraftenheten är samma specifikation i alla bilarna förutom för några relativt små installations skillnader. Vissa problem är specifika för en installationsmiljö, men det är vår ansvar att hantera dem allihop.

Generellt har vi förstått de individuella problemen. Vi har jobbat med alla tre stallen den här veckan och vi har gjort framsteg trots att det kan ha verkat annorlunda. Vi har inte hittat något större fundamentalt problem, även om vi måste erkänna att vi inte kan vara säkra på grund av den begränsade körningen.

Vad är planen från och med nu till andra testet i Bahrain?

Vi har såklart en lång arbetslista för Bahrain eftersom många av de saker vi ville testa i Jerez uteblev. Nästa steg är att identifiera grundorsakerna för problemen mvi upplevt så att vi kan vara mer säkra på att tackla Bahrain på ett normalt sätt.

Är ni oroade över det faktum att motor-specifikationen är fryst under försäsongen?

Specifikationen kommer att frysas i slutet på februari och är grundläggande för reglementet. Efter det tillåts ändringar bara med ett godkännande från FIA. Förändringar är inte förbjudet, men med förbehåll för de idrottsliga reglerna och vi ska inte hänga upp oss på det datumet.

Med tanke på de senaste testerna, är du fortfarande för de nya reglerna?

Ja, absolut. Motorreglerna är en massiv utmaning men också en möjlighet och de är väldigt viktig faktor för att sätta F1 tillbaka i teknologins framkant. Vi har de nödvändiga verktygen och beslutsamheten för att lyckas.

Steget vi måste ta för att nå en acceptabel nivå med prestanda i bilen är större än vad vi hade velat. Det är oacceptabelt att vi inte har kunnat mildra problemen tillräckligt för att tillåta våra partners att köra rimliga mängder. Vi jobbar hårt för rätta till det här i tid till Bahrain och siktar på att gottgöra dem där.

Snack med Kimi inför Spaniens GP

Du och teamet har för närvarande andra platsen i både Förar- och Konstruktörsmästerslapet; är du nöjd med hur saker går?

Såklart är det en okej start och vi är i en bättre position än samma tid förra året, men det är en lång säsong och det är för tidigt för att säga om vi kan slåss om mästerskapet ända till slutet. Det kommer att vara svårt att ta ikapp Sebastian (Vettel) om han fortsätter få bra resultat, så vi måste börja ta poäng ifrån honom, men man vet aldrig vad som kan hända. Vi fortsätter att förbättra bilen och se var vi slutar.

Vad krävs för att stänga luckan till P1?

Fler vinster! För att fånga ledarna måste vi jobba dubbelt så hårt som dem. Det är ingen hemlighet att vi behöver mer fart från bilen i kvalet; det är så tätt där längst fram och vi behöver verkligen vara i första eller andra led för att kunna slåss om vinster varje gång. Det är bra att kunna starta den Europeiska säsongen eftersom det är där vi är och då kommer vi se stall börja komma med mycket nya delar till bilarna.
Det är fortfarande tidigt på säsongen men det är bättre att ha tagit poäng sedan starten än att inta ha gjort det. Vi måste fortsätta ta poäng på samma sätt, även om det är en dålig helg för oss måste vi kämpa för att sluta så högt upp som möjligt. Det är så vi kämpar till slutet av säsongen.

Hur är Circuit of Catalunya för dig?

Jag har vunnit två gånger i Barcelona och jag var på pallen förra året också, så jag ser verkligen framemot att komma dit igen; förhoppningsvis slutar helgen med ännu ett bra resultat. Det är en bana där man måste få allt precis rätt för att kunna vara i toppen. Alla stallen har testat där väldigt många gånger så att få en fördel är inte väldigt enkelt. Inställningarna är viktiga då banan förändras med vinden och temperaturen så det kommer att finnas mycket att göra för ingenjörerna också.

Är det skönt att vara tillbaka i Europa igen?

Jag gillar verkligen att köra i Europa. Vi behöver inte resa så långt så all din energi är sparad för själva helgen. Traditionellt så startar den riktiga säsongen när vi kommer tillbaka till Europa. För mig, är det bra.

Circuit de Catalunya är den enda banan där ni har testat E21 hittills, hjälper det saker?

Det är sant, men du ska komma ihåg att det var i slutet på februari och i början på mars så förhållandena var väldigt annorlunda mot vad vi hoppas att se i maj. Det var väldigt svårt att få däcken att fungera ordentligt när vi var där sist, men det var likadant för alla. Vi börjar om från noll i FP1.

Stallet lyckades inte köra så många kilometer under Barcelona testerna, men tillförlitligheten verkar inte vara så mycket av ett problem nu när säsongen är igång?

Jag fick inte kört så många varv där under testerna eftersom det var problem med bilen och jag missade även en dag för att jag var sjuk. Med det sagt, så känner jag och teamet banan också väl så jag tror inte det kommer att vara några större överraskningar om vilket håll banan går och vilka inställningar vi ska ha på bilen. Även om jag inte körde många kilometer under försäsongen så var det viktiga att jag kände mig bekväm i bilen hela tiden. Vår bil verkar vara bra på alla banor hittills…

Du var ganska reserverad efter pallplatsen i Bahrain, var du glad över resultatet?

Man är aldrig riktigt glad om man inte vinner, men jag antar att andraplats är så nära man kan komma. Vi kunde kanske ha varit några platser högre upp i kvalet vilket skulle ha gjort saker lättare. Men jag körde max och lyckligtvis hittade vi farten som saknades i kvalet. VI får hoppas jag är gladare i Spanien.

”Jag tror vi har vad som krävs för att vinna” – Räikkönen

Lotus-F1-Team - Räikkönen bakgrundsbild

Vad är dina tankar inför din andra säsong med Lotus F1 Team?

Jag känner mig ganska bra. Förra året var min återkomst till Formel 1 och det gick ganska bra. Det här året blir min andra med Lotus F1 Team och min elfte totalt i Formel 1, så jag har en ganska bra bild av vad som väntar. Jag är säker på att det blir en spännande säsong och jag är säker på att det kommer att finnas massa att prata om. Jag kommer att fortsätta göra det bästa jag kan, så vi får se hur bra vår bil är och hur bra bilar våra motståndare har.

Kimi Räikkönen - Lotus F1 Team 2013
Kimi Räikkönen
Lotus F1 Team 2013

Är kontinuiteten att gå in i din andra säsong med stallet till nytta för dig?

Det hjälper. Det är ingen enorm sak som gör att du plötsligt börjar vinna alla loppen, men det är skönt att vara hos samma stall då du förstår hur de fungerar och de förstår hur du fungerar. Vi utvecklade ganska snabbt ett bra sätt att jobba tillsammans förra året och det finns ingen anledning att tro att det inte skulle fortsätta denna säsong.

Som förare, lär du dig fortfarande saker?

Jag tror aldrig man slutar lära sig, men det finns mindre att lära sig än om man är en rookie. Jag tror inte att jag skulle säga att jag är en rookie. Vi hade nya banor förra året och det är alltid något trevligt att lära sig, och för min del gör med det bäst på själva banan. Det kommer en ny bil som vi kommer att vilja utveckla och få att fungera på bästa sätt. Det blir alltid förändringar i sporten, vissa små, vissa större. Generellt är allt sig likt och känsla av att tävla på banan är ganska bekant.

Det här är andra året av ett två-års kontrakt, tänker du på 2014 och framåt?

Jag funderar inte bortom den här säsongen just nu, men jag är säker på att det kommer att snackas innan året är slut. Jag njöt av min comeback till Formel 1 förra året och det finns ingen anledning till att jag inte skulle njuta av 2013 säsongen också. Jag vet att det blir stora förändringar på bilarna och reglementet för 2014, så vem säger att det inte blir spännande.

Har du satt några mål och målsättningar för säsongen?

Att göra det bästa jobb jag kan. Jag har inte kört E21:an än så det är svårt att säga vad som kan eller inte kan vara möjligt. Vi vet att vi hade en bra bil förra året, men alla jobbar hårt för att göra den bästa bilen. Jag kommer att jobba hårt med teamet för att hjälpa oss att få vår vil så stark vi kan, och i Melbourne får vi vår första smak på resultat. Därifrån är det en lång säsong. 2012 var en bra start, vi får se vad vi kan göra 2013.

Tror du stallet har vad som krävs för att vinna ett mästerskap?

Ja, det tror jag de har. Det är tydligt när man jobbar med dem att de är racers, och tittar men till deras historia så har de vunnit mästerskap. Inget av det jag såg förra året fick mig att tänka att ett nytt mästerskap skulle vara omöjligt i framtiden. Såklart är det ganska tuff konkurrens där ute, och alla vill vinna. Stallet har slagit alla förut, och det finns inget som säger att de inte kan göra det igen.

Ser du framemot att jobba med Romain igen?

Vi hade ett ganska bra förhållande förra året och det är tydligt att han är snabb och motiverad. På banan var vi ganska nära varandra vid några tillfällen men det uppstod inte några problem. Det är bra att ha en stallkamrat som är snabb och jobbar hårt. Jag tror vi borde fungera bra under 2013.

Tror du att du visade en poäng 2012?

Kanske för andra människor, men inte för mig själv. Jag visste att jag fortfarande kunde prestera i Formel 1 med rätt möjlighet, det var bara andra som tvivlade.

Mark Webber förlänger med Red Bull Racing för 2013

Mark Webber Red Bull Racing

Mark Webber Red Bull RacingEn säsong till med Mark & Seb hos Red Bull Racing efter att stallet idag offentliggjorde att Mark Webber skrivit på för nästa säsong.
Ryktena har varit många kring Webber senaste tiden, starkast var kanske de om en övergång till Ferrari vilka Mark bekräftar nedan. Men till slut var det inget annat en "familjen" som lockade.

Q & A med Mark Webber

Var det ett lätt beslut att skriva på med Red Bull Racing för 2013?
MW: I slutändan, ja det var det. Det har varit några intressanta månader, men allt som allt har kontinuiteten och lusten för mig att fortsätta hos Red Bull Racing var mycket stark. Min huvudsakliga fokus ligger på årets Mästerskap, vilket är väldigt viktigt. Dessutom är det ett fantastisk gäng killar och tjejer på Red Bull Racing och jag tycker verkligen, verkligen om att arbeta med dem. Det har en stor inverkan på mig och hur jag presterar i bilen och det hjälpte mig i mitt beslut.

Du nämner folket, vad mer är det som du tycker om hos stallet och Red Bull?
MW: Ja, vi har gått igenom mycket tillsammans här. Vi gick från de dagar då Red Bull inte hade ägt stallet så länge till vad det är nu. Stallet förändrades verkligen när vi började bli
framgångsrika, när det gäller att få rätt balans mellan att vara väldigt professionella på alla fronter och fortfarande hålla den avslappnade och tillgängliga attityd som stallet fortfarande har inom rimliga gränser. Det är bara en trevlig stor familj nu på många sätt och vi har vuxit så mycket. Vi har kommit en lång väg och jag tycker det är tydligt att jag passar bra här och det är vad jag verkligen tycker om hos stallet.

Var du frestad att tänka på att flytta någon annanstans?
MW: Det fanns diskussioner med Ferrari, men mitt beslut var att stanna här.

Vad är fördelen med att stanna hos Red Bull Racing?
MW: Jag vet nästan allas skostorlek här! Jag vet allas namn, vet hur alla
tickar och jag känner till alla avdelningar vilket är väldigt, väldigt viktigt för en förare. Det finns en hel rad faktorer.

Och hur är det att jobba med Stallet och med Sebastian (Vettel)?
MW: Mycket bra. Självklart med Seb, har vi jobbat väldigt, väldigt nära varandra under en längre period nu. Jag tror inte någon hade kunnat förutse hur länge vi har arbetat tillsammans, så det har förmodligen varit lite av en överraskning. Det finns inte många stallkamrater som har stannat tillsammans så länge i Formel Ett, men det har visat sig vara ett framgångsrikt partnerskap där vi både jobbar väldigt hårt med tekniska nyckelmedlemmarna i teamet. Det har varit en potent operation. Vi är fortfarande konkurrenskraftiga ute på banan, inget snack om saken, i synnerhet under 2010 och i år. Förra året var det inte mycket racing mellan Sebastian och mig, men i 2009, 2010 och i år har det funnits några bra strider. Det har varit roligt för stallet, ibland stressigt också då det inte är lätt för oss båda att vara längst fram, och jag kan förstå det, eftersom vi båda tänker på oss själva ibland, men i slutändan vet vi att vi måste få hem bilarna och få bästa resultat för oss och stallet.

Hjälper det att ha kontraktet färdigt tidigt under säsongen?
MW: Ja, det gör det och det är en annan anledning till att bara få det till sängs. Jag har hört olika rykten och skäl en lång tid nu. Vid slutet av dagen vet jag allt som har pågått.
Du vill se till att ditt fokus är fullt på att köra bilen och de killar som du arbetar
med. Det är viktigt att teamet vet att du är 100% med dem, vilket naturligtvis är jag.

Kommer 2013 bli din sista säsong i F1?
MW: Jag har ställt den frågan under de senaste fyra åren och mitt svar är detsamma. Det är en resultatbaserad sport längst fram i fältet så att framtiden ligger i mina egna händer. Det är upp till mig levererar resultaten på banan.

Gilla om du tycker om att Mark ska stanna hos RBR

Intervju: Romain Grosjean hoppas på trevlig överraskning i Monaco

Romain Grosjean - Lotus Renault

Hur känns det efter ännu ett starkt resultat I Spanien?

Jag tycker vi kan vara ganska glada med resultatet. Inte nöjda, men glada. Båda bilarna i topp fyra är bra för stallet och bra för mästerskapet. Det är bra för mig också att avsluta ännu ett race, och få mer erfarenhet längst fram i fältet. Vi har också visat oss vara ett av de mer konsekventa stallen i mästerskapet, vilket är en väldigt bra styrka. Vi kan fortfarande förbättra vår bil och det är det alla jobbar väldigt hårt med.

Kände du någon press efter att ha missat morgon träningen och var tvungen att gå direct till kvalet I Barcelona?

Självklart, att missa den tredje träningen satte lite mer press inför kvalet, men vad kan man göra? Sådant är racing. Ibland har man problem men det kostade oss inte mycket  kavlet, kanske lite mer i loppet eftersom inställningarna kunde varit lite bättre. Inte mcket, men lite. Jag tror vi kan lära oss från det, vara glada för återhämtningen vi gjorde och känna oss optimistiska för framtiden.

Hur svårt var det att race:a med en skadad framvinge?

Min start var bra men inte fantastisk, in i första kurvan var Sergio (Perez) på utsidan av mig, men han försökte öppna genom kurva två in i kurva tre. Tyvärr var jag på hans vänster sida och han körde in i mig och hans bakhjul tog i min framinge. Han fick en punktering och det kostade mig ganska mycket downforce vilket vi försökte reparera under depåstoppet, men lyckades inte helt. Det hjälpte speciellt inte när vi kämpade lite med framdäcken, så det blev värre än det borde varit. Det var ganska mycket bättre efter depåstoppet måste jag säga. Första stinten såg inte bra ut, men sedan kunde jag leka med bromsbalansen och diffen för att hjälpa bilen att passa mig bättre. Det var självklart ingen dröm men det var okej.  Det var bra nog för att hålla Michaels (Schumacher) Mercedes bakom och sedan köra om Nico (Rosberg) och även sätta det snabbaste varvet, så det kan inte ha varit allt för dåligt!

Hur känner du inför Monaco med en bil som vi sett har varit bra det här året?

Jag tror Monaco kommer att bli ett fantastiskt event och det är ett speciellt lopp för mig självklart. Det kommer  säkert att finnas masor med franska fans, och jag ser framemot deras stöd. Det är ett väldigt speciellt event i sig självt och atmosfären är ganska galen!

Som förare måste man hålla sig lugn och avslappnad och försöka göra sitt jobb. Det är en bana som inte tillåter några misstag. Du måste respektera den ich det är nyckeln där tror jag. Förhoppningsvis kan vi få ännu ett bra resultat.

Det är en väldigt speciell och distinkt bana, hur tror du E20 kan prestera där?

Ja, det är vad vi kommer att upptäcka.
Jag tycker Monaco är en speciell bana och det är väldigt svårt att säga om en bil kommer att passa den eller inte. Det är väldigt guppigt på rakorna och en bana med väldigt låg grepp i ytan. Alla dessa saker betyder att du vet alrig vad du ska förvänta dig. På en mer vanlig racebana vet du mer vad du kommer att få.

Jag hoppas vi får en trevligt överrasning och att vår bil kommer att passa Monacos unika utmaningar. Det skulle vara trevligt.

Hur har det här året kännts – din comeback, första poängen, första pallen. Det byggs och byggs…

Det är själklart skönt. Det är därför vi gillar F1: för pressen, för de dåliga nyheterna men ibland de bra resultaten. Det är alla dessa upp och ner som gör det speciellt. Ärligt talet njuter jag av livet i Formel 1. Jag hoppas att jag kan stanna här ett tag eftersom det är här jag känner mig nöjd  professionellt. Jag hoppas jag en dag kan få min första vinst, sedan fler och sedan vinna världsmästartiteln.

Intervju: Kimi Räikkönen – “Det finns inget som Monaco”

Kimi Räikkönen - Lotus F1 Team

Barcelona var din andra pallplats för stallet, hur var det från ditt perspektiv?

För att vara ärlig så var jag lite besviken. Jag förväntade mig oss att vara lite starkare i loppet, speciellt i början. Under sista stinten var vi riktigt bra, men det var försent. Vi var inte snabba nog för till loppet och därför kunde vi inte slåss för vinsten. Men vi visade i slutet att vi har bra fart.

Du flög mot slutet – fanns det något mer du kunde ha gjort för att ta ikapp Fernando?

Vår strategi var att vara snabba under slutet av loppet, och det var vi. När du är i den situationen önskar du att loppet var lite längre, men om det var längre skulle de andra stallen använt en annorlunda strategi.

Jag körde så hårt jag kunde och att ta igen 20 sekunder kändes bra, men man har ändå en liten känsla av besvikelse, eftersom om det funnits några varv till hade man slagits om första platsen. Sådant är racing och vi tog åtminstone bra med poäng. Vi går i rätt riktning.

Andra och tredje redan, känner du att en vinst är runt hörnet?

Att vara på pallen två gånger redan är bra. Tyvärr kommer man inte alltid att komma dit. Om man får chansen borde man ta den därför att du kommer inte att kunna slåss för den positionen i varje lopp. Förhoppningsvis kommer vi att kunna göra det vi gör nu och vid en viss punkt är jag säker på att allt kommer att gå helt rätt och vi kommer dit. Hittills har vi gjort bra steg framåt och bilen har varit stark överallt.

Hur ser dina utsikter ut inför Monaco?

Monaco är lite annorlunda och det är svårt att säga hur det kommer att gå där. Teamet har gjort ett bra jobb hittills och vi har fortfarande saker att göra och saker att förbättra. Hittills går det bra och jag är nöjd över det. Okej, vi är inte 100% nöjda med det eftersom vi inte vinner men det är ganska normalt och jag är nöjd med stallet.

Hur definierar du Monacos Grand Prix?

Det är onödigt att sätta loppen i olika kategorier, därför att de är alla lika viktiga för mig. Däremot, som ett speciellt lopp finns det ingenting som Monaco. Det finns ingen bättre känsla än att få saker att gå rätt där. Att tävla på Monacos gator är helt annorlunda än någon annanstans, en utmaning jag ser framemot varje år. Det är väldigt, väldigt svårt, nästan omöjligt att ha en ren helg där.

Du vann I Monaco 2005 – hur kändes det?

Jag har bara lyckats få allt rätt en gång tidigare, man får verkligen den bästa känslan när man vinner det. Min vinst 2005 är med där bland de mest minnesvärda. Så att vinna den igen skulle vara lika speciellt.

Vad är utmaningen bakom ratten?

Det är en så kurvig och smal bana. Man måste vara extra skarp och fokuserad i varenda meter man kör snabbt där. Det ger en så bra känsla ett bra varv i Monaco. Omkörning har varit nästintill omöjligt där förut så för att verkligen njuta av racingen där måste man ligga längst fram.

Vad säger du om atmosfären?

Monaco är alltid speciellt. Det är en intressant plats att åka till, med mycket fans och många fester som pågår – eller så sägs det. Det är en helt annan atmosfär jämfört med alla andra platser.

Vad är din strategi för helgen?

Vi måste fokusera på kvalet. Det är en väldigt svår plats att tävla då det är så smalt och nästan omöjligt att köra om. Jag var fast bakom Rubens (Barrichello) 2009 och då hade vi KERS, men man kom bara inte förbi.  Vi måste se hur däcken presterar och om det finns några bra strategier man kan göra, men det viktigaste är att kvala bra. Det är svårt att veta hur bra bilen kommer att gå i Monaco eftersom dess karaktär är svår att simulera, speciellt inte på någon av banorna vi varit på hittills i år. Vi kan säga att E20 har varit snabb överallt annars vi varit i år så vi kan hoppas den är det på Monaco också.