Felipe Massa tror på vinster under 2013

Felipe Massa är säker på att han har hittat vägen tillbaka till F1 framgång.
Bakom Red Bulls och Mercedes stallorder i Malaysia fortsatte brasilianaren sin stigande form till ännu en femte plats.

Ferrari-föraren sa att det kunde ha varit en pallplats.
”Jag tror inte vi hade bilen för att vinna på Sepang, men jag tror vi hade en väldigt bra bil som kunde slåss för pallplatser.” sa Massa

”Farten var bra mot slutet. Helt klart, om vi inte hade haft problem med graining i början kunde loppet varit väldigt annorlunda och chansen att slåss för pallplats hade varit mycket högre.”

”Jag tror att om vi fortsätter i den här riktningen, har vi möjlighete att vinna race och kämpa om mästerskapet.”

”Det viktiga i slutet var att ta hem poäng och en femte plats, med tanke på starten av loppet, var inte så dåligt.” tillade han.

Vid sidan av den oövervinneliga Fernando Alonso, är det Massa som är den obesegrade Ferrari ’kvalaren’ 2013, och han är också före spanjoren i mästerskapstabellen.
”Jag är väldigt säker,” citerades han i italienska La Gazetta dello sport. ”Jag tror vi kan börja vinna igen.”.

”Nu måste vi hålla fötterna på jorden. Vi har gjort ett bra jobb med bilen, men det finns mycket att göra för att få rätt utveckling och göra den mer konkurrenskraftig.”

(GMM)