Marcus Ericsson klar för Caterham F1 Team 2014

Det är nu OFFICIELLT!!! Marcus Ericsson kör Formel 1 säsongen 2014.
Han bildar förarpar i Caterham F1 med japanen Kamui Kobayashi, som gör comeback efter ett års frånvaro från sporten.

Från pressmeddelandet:

Kamui Kobayashi

”Det är en fantastisk känsla att vara tillbaka som F1-förare och jag är väldigt med över att det är med Caterham F1 Team. Vi har pratat med Cyril och Tony sedan förra året om att köra för stallet 2014 och framåt. Genom alla våra diskussioner har jag varit väldigt imponerad med var de vill ta stallet och hur mycket som redan har investerats för att hjälp dem uppnå sina mål. För mig är det en stor ära att stallet har valt mig baserat på det värde jag kan bringa i racing termer och den erfarenhet jag har.
Jag är så glad att kunna utannonsera det här idag. Jag ska göra mitt absolut bästa för att leda stallet och jobba så hårt jag kan för att uppnå våra mål.”

”Jag vill även tacka alla fansen som har gjort donationer till Kamui Support. Deras donationer och gest gav mig extra styrka att komma tillbaka och jag är väldigt nöjd med att pengarna som samlades in inte bara hjälpte mig, utan kommer nu att gå till att hjälpa Caterham utvecklas i år. Varenda en av er som hjälpte mig med Kamui Support kommer att vara med och tävla med mig 2014 och det gör mig väldigt stolt.”

Marcus Ericsson

”Det här är en väldigt stolt dag för mig och alla som har hjälpt mig att uppnå min F1 dröm. Jag ska ta steget upp till Formel 1 med Caterham F1 Team 2014 och jag ser redan framemot den kommande säsongen, och speciellt första loppet i Australien.”

”Det är självklart fantastiskt för Sverige att vi kommer att han en svensk förare i fältet 2014. Det här är det jag jobbat för sedan jag började tävla i karting är jag var nio år gammal och nu vet jag att jag är beredd för steget upp till F1. Caterham är ett ungt stall och tillsammans kan vi möta de utmaningar som de nya reglerna för 2014 presenterar – lära oss tillsammans och fortsätta utveckla under säsongens gång.”

”Efter en skön semester hemma över julen, har det hårda jobbet redan börjat. Min fysik och kondition har alltid varit bra, men jag har jobbat än hårdare med det sedan diskussionerna med Caterham började. Jag kommer att vara på fabriken i Leafield så mycket jag kan innan och under testerna i Spanien och Bahrain så att jag kan spela en aktiv roll med att hjälpa stallet förstå 2014 bilen, och det vi måste göra för att släppa lös all dess prestanda. Vi har en stor uppgift framför oss, men en spännande en och en som både stallet och jag är redo för.”

artikeln utvecklas…