Felipe Massa måste bevisa sig igen för 2014

Det var en lättnad för Ferraris brasilianska förare när han under andra hälften av förra säsongen säkrade sin plats hos stallet, men Felipe Massa har erkänt att han inte vet om han kommer att kunna behålla sin Ferrari plats för 2014.
”Jag vet inte vad som kommer att hända”, sa 31-åringen, som startar sin åttonde raka säsong med det anrika Maranello stallet, till Speed Week.

Om än med en icke konkurrenskraftig Ferrari, så hade Massa en tuff start på 2013 säsongen, och många tror att det än en gång kommer att vara sista chansen för honom att glänsa efter några mediokra säsonger.

”Självklart kommer jag att göra allt för att kunna fortsätta köra med det finaste och mest kända stallet i formel ett, som har blivit som en andra familj för mig.” sa han i Rio de Janeiro

”Så klart kommer det att bero på resultaten, så jag koncentrerar mig bra på världsmästerskapet.”

Massa säger att han inte brydde sig om de som avskrev honom tidigt förra säsongen, och han kommer inte att bry sig om de gör det samma 2013.

”Det är helt enkelt en del av Formel Ett världen, men jag tycker jag visade för alla att jag kan hantera svåra situationer. Trots en väldigt svår första halva av säsongen (2012), blev jag inte påverkad av rykten och jag kämpade tillbaka på banan.
På grund av det så kan jag attackera i år igen.” tillade han.

(GMM)