Det var inte mycket till körning under första friaträningen för Storbritanniens GP på Silverstone. Kamui Kobayashi klockade in flest varv i sin Sauber med endast 19 stycken.
Fernando Alonso och Force India paret Paul Di Resta och reserven Jules Bianchi satte inte ens några tider i de väldigt blöta förhållanden som rådde.
Om en timme börjar nästa träningspass och det kommer med all sannolikhet att bli likadant väder då. GP2 träningen som skulle körts efter första F1 träningen ställdes tydligen in, så vi får se vad som händer om ca en timme.
Pos | Nr | Förare | Stall | Tid/Bröt | Gap | Varv |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 10 | Romain Grosjean | Lotus | 1:56.552 | 13 | |
2 | 16 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso | 1:56.827 | 0.275 | 10 |
3 | 4 | Lewis Hamilton | McLaren | 1:57.174 | 0.622 | 6 |
4 | 15 | Sergio Perez | Sauber | 1:57.664 | 1.112 | 11 |
5 | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 1:58.119 | 1.567 | 7 |
6 | 2 | Mark Webber | Red Bull Racing | 1:58.463 | 1.911 | 7 |
7 | 14 | Kamui Kobayashi | Sauber | 1:58.483 | 1.931 | 19 |
8 | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | 1:58.493 | 1.941 | 10 |
9 | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:58.942 | 2.390 | 8 |
10 | 17 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso | 1:59.076 | 2.524 | 12 |
11 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing | 1:59.414 | 2.862 | 11 |
12 | 21 | Vitaly Petrov | Caterham | 1:59.614 | 3.062 | 9 |
13 | 19 | Valtteri Bottas | Williams | 1:59.733 | 3.181 | 7 |
14 | 20 | Heikki Kovalainen | Caterham | 1:59.787 | 3.235 | 10 |
15 | 18 | Pastor Maldonado | Williams | 2:00.125 | 3.573 | 5 |
16 | 9 | Kimi Räikkönen | Lotus | 2:00.253 | 3.701 | 6 |
17 | 3 | Jenson Button | McLaren | 2:01.834 | 5.282 | 6 |
18 | 24 | Timo Glock | Marussia | 2:01.835 | 5.283 | 6 |
19 | 22 | Pedro de la Rosa | HRT | 2:04.341 | 7.789 | 9 |
20 | 23 | Dani Clos | HRT | 2:05.022 | 8.470 | 11 |
21 | 25 | Charles Pic | Marussia | 2:11.760 | 15.208 | 6 |
22 | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | Ingen tid | 4 | |
23 | 11 | Paul di Resta | Force India | Ingen tid | 3 | |
24 | 12 | Jules Bianchi | Force India | Ingen tid | 1 |