Williams
#18 Pastor Maldonado
Jag gillar ban-layouten, och den borde passa vår bil på grund av de varma förhållandena. Det är även en utmanande bana för däckslitaget så vi måste vara förberedda för det. Det var glädjande att ta mina första poäng för säsongen i Kina och förhoppningsvis kan vi ta lite fler poäng i Bahrain.
#19 Bruno Senna
Bahrain är en utmanande banan med några långa raksträckor följt av hårda inbromsningar så bilen måste ställas in annorlunda mot många andra banor. Bilar med en stor DRS effekt kommer att ha en fördel så det kommer bli intressant att se hur stallen kommer att prestera. Vi har bra momentum från de första tre racen för säsongen och förhoppningsvis kan vi fortsätta rida på den till nästa race.
HRT
#22 Pedro de la Rosa
Bahrain International Circuit är en svår bana därför att den har kurvor med hårda inbromsningar och det är väldigt lätt att köra in för hårt in i dem. De tre sakerna vi måste jobba på där är: att bilen bromsar bra, ha bra grepp och få bra toppfart. Det är en bana jag gillar då jag gjorde min debut för McLaren där, så jag har goda minnen därifrån och jag uppnådde även mitt första snabbaste varv där. Målen för Bahrain kommer att vara att fortsätta de framsteg vi såg i Kina, där vi tog ett stort steg. Nu måste vi behålla vår tillförlitlighet, men i ett varmare klimat, vi måste försöka ta samma steg som vi tog i Kina.
#23 Narain Karthikeyan
Jag känner inte till banan i Bahrain så jag kommer behöva vara extra fokuserad och göra det bästa av min tid i bilen. Vi har en idé om hur inställningarna borde vara, så vi får se om de fungerar. Vi ska prova lite saker i Bahrain och, förhoppningsvis, hjälper de oss att förbättra oss och gå framåt. Vad jag vet om den här banan är att vädret kommer att bli väldigt varmt och vi har haft det lite kämpigt under varma förhållanden hittills den här säsongen på grund av kylsystem i bilen, så vi kommer behöva jobba väldigt hårt på det. Efter en bra prestation i Malaysia ser vi framemot att minska avståndet till gruppen framför oss.
Sauber
#14 Kamui Kobayashi
Bahrain är en av mina favoritbanor, och dess layout är väldigt bra. Jag gillar också de höga omgivningstemperaturerna där. Det känns som sommar. Det var inget race förra året, så vi måste gissa oss till hur banförhållandena är. Kanske är det väldigt halt i början. Vi kommer att köra på en kortare versionen av banan, där jag aldrig har kört i en Formel 1 bil. Däremot, så körde jag många varv där under testerna med Toyota, och tävlade i GP2, så jag känner till banan väl. Vi måste självklart vara förberedda på att hålla allting väldigt kylt.
#15 Sergio Perez
Jag har aldrig tävlat I en Formel 1 bil I Bahrain hittills men, jag har goda minnen länkade till den banan då jag vann ett GP2 lopp där 2008. Det är den första och enda gången jag har kört där än så länge. Det är mycket av en stop-&-go bana och jag tror däckslitage på bakre däcken kan vara ganska hög. Sammantaget känner jag att vårt team har bra momentum och vi måste se till att vi håller det även för nästa racehelg.
Caterham F1 Team
#20 Heikki Kovalainen
Bahrain är ännu en av de typiskt moderna banorna. Den har inga riktigt utmanande kruvor och du kan köra ganska hårt nästan hela varvet, speciellt över kerbsen som är ganska snälla mot bilen. Allt eftersom banan får gummi på sig så förbättras grepp nivån drastiskt, så varvtiderna kommer att sänkas snabbt under helgen. Det betyder att du måste vara beredd till kvalet för att vara säker på att du för ut det mesta ur sessionen. Bortsett från banförhållandena, kommer en av tekniska områden vi kommer att fokusera på i Bahrain vara bromsarna. De höga temperaturerna och banans karaktär betyder att vi kommer att spendera en stor del av fredagens träningar till att hantera kylning av bromsarna och slitage nivåer, så vi är så väl förberedda som möjligt för kvalet och loppet.
#21 Vitaly Petrov
Jag gjorde min F1 debut I Bahrain 2010, så det är en bana som betyder mycket för mig. Jag hade mycket support senast vi körde där och jag är säker på att det kommer att bli lika i år med Caterham F1 Team. Från en förares perspektiv är det en ganska tekniska bana och en där man måste ha väldigt bra balans och vara säker på att man sätter varje apex för att få de bästa varvtiderna. Det är sant speciellt i sista sektorn, och om man kan få den helt rätt så kan man tjäna, eller förlora, mycket tid där. Sanden påverkar självklart alla lika, och det kommer att bli intressant att se hur sent alla lämnar sina Q1 försök. Banan blir snabbare och snabbare för varje varv och det betyder att man får vara ganska djärv med sin strategi för att vara säker på att man ger sig själv den bästa möjliga chansen för ett bra kvalvarv.
mer följer…