Det 19-race långa 2013 säsongen är inte en påbörjad än, men mycket planer håller redan på att göras för nästa mästerskap.
Tillfrågad vad som var största utmaningen med att designe årets Lotus E21, sa James Allison till Speed Week: Det faktum att så många duktiga människor jobbar på bilen för 2014.
Efter några år med stabilitet i reglementet, sa Allison att förändringarna som kommer 2014 – särskilt ’ERS’ energy recovery system och V6 turbo motorrer – representerar en ”tsunami” för F1.
Så viktig är förändringen att många misstänker att Lewis Hamiltons byte till Mercedes för 2013, till exempel, motiverades främst av det tyska bilmärkets löften om de nya reglerna.
Jag är säker på att det var den avgörande faktorn,
är veteran reportern Tony Dodgins citerad.
Lewis vet att ett stall behöver nära relation till en tillverkare för den nya turbo eran. Och han vet också att Mercedes kommer att sluta utveckla 2013 bilen tidigt för att satsa allt på 2014.
Och visst, britten Hamilton låter beredd på allt 2013 kommer att medföra.
Jag är inte orolig,
var han citerad av franska L’Equipe sportsbladet.
Jag är ganska beredd på att sluta första grand prixet på femtonde plats.