Du och teamet har för närvarande andra platsen i både Förar- och Konstruktörsmästerslapet; är du nöjd med hur saker går?
Såklart är det en okej start och vi är i en bättre position än samma tid förra året, men det är en lång säsong och det är för tidigt för att säga om vi kan slåss om mästerskapet ända till slutet. Det kommer att vara svårt att ta ikapp Sebastian (Vettel) om han fortsätter få bra resultat, så vi måste börja ta poäng ifrån honom, men man vet aldrig vad som kan hända. Vi fortsätter att förbättra bilen och se var vi slutar.
Vad krävs för att stänga luckan till P1?
Fler vinster! För att fånga ledarna måste vi jobba dubbelt så hårt som dem. Det är ingen hemlighet att vi behöver mer fart från bilen i kvalet; det är så tätt där längst fram och vi behöver verkligen vara i första eller andra led för att kunna slåss om vinster varje gång. Det är bra att kunna starta den Europeiska säsongen eftersom det är där vi är och då kommer vi se stall börja komma med mycket nya delar till bilarna.
Det är fortfarande tidigt på säsongen men det är bättre att ha tagit poäng sedan starten än att inta ha gjort det. Vi måste fortsätta ta poäng på samma sätt, även om det är en dålig helg för oss måste vi kämpa för att sluta så högt upp som möjligt. Det är så vi kämpar till slutet av säsongen.
Hur är Circuit of Catalunya för dig?
Jag har vunnit två gånger i Barcelona och jag var på pallen förra året också, så jag ser verkligen framemot att komma dit igen; förhoppningsvis slutar helgen med ännu ett bra resultat. Det är en bana där man måste få allt precis rätt för att kunna vara i toppen. Alla stallen har testat där väldigt många gånger så att få en fördel är inte väldigt enkelt. Inställningarna är viktiga då banan förändras med vinden och temperaturen så det kommer att finnas mycket att göra för ingenjörerna också.
Är det skönt att vara tillbaka i Europa igen?
Jag gillar verkligen att köra i Europa. Vi behöver inte resa så långt så all din energi är sparad för själva helgen. Traditionellt så startar den riktiga säsongen när vi kommer tillbaka till Europa. För mig, är det bra.
Circuit de Catalunya är den enda banan där ni har testat E21 hittills, hjälper det saker?
Det är sant, men du ska komma ihåg att det var i slutet på februari och i början på mars så förhållandena var väldigt annorlunda mot vad vi hoppas att se i maj. Det var väldigt svårt att få däcken att fungera ordentligt när vi var där sist, men det var likadant för alla. Vi börjar om från noll i FP1.
Stallet lyckades inte köra så många kilometer under Barcelona testerna, men tillförlitligheten verkar inte vara så mycket av ett problem nu när säsongen är igång?
Jag fick inte kört så många varv där under testerna eftersom det var problem med bilen och jag missade även en dag för att jag var sjuk. Med det sagt, så känner jag och teamet banan också väl så jag tror inte det kommer att vara några större överraskningar om vilket håll banan går och vilka inställningar vi ska ha på bilen. Även om jag inte körde många kilometer under försäsongen så var det viktiga att jag kände mig bekväm i bilen hela tiden. Vår bil verkar vara bra på alla banor hittills…
Du var ganska reserverad efter pallplatsen i Bahrain, var du glad över resultatet?
Man är aldrig riktigt glad om man inte vinner, men jag antar att andraplats är så nära man kan komma. Vi kunde kanske ha varit några platser högre upp i kvalet vilket skulle ha gjort saker lättare. Men jag körde max och lyckligtvis hittade vi farten som saknades i kvalet. VI får hoppas jag är gladare i Spanien.