Hur känns det efter ännu ett starkt resultat I Spanien?
Jag tycker vi kan vara ganska glada med resultatet. Inte nöjda, men glada. Båda bilarna i topp fyra är bra för stallet och bra för mästerskapet. Det är bra för mig också att avsluta ännu ett race, och få mer erfarenhet längst fram i fältet. Vi har också visat oss vara ett av de mer konsekventa stallen i mästerskapet, vilket är en väldigt bra styrka. Vi kan fortfarande förbättra vår bil och det är det alla jobbar väldigt hårt med.
Kände du någon press efter att ha missat morgon träningen och var tvungen att gå direct till kvalet I Barcelona?
Självklart, att missa den tredje träningen satte lite mer press inför kvalet, men vad kan man göra? Sådant är racing. Ibland har man problem men det kostade oss inte mycket kavlet, kanske lite mer i loppet eftersom inställningarna kunde varit lite bättre. Inte mcket, men lite. Jag tror vi kan lära oss från det, vara glada för återhämtningen vi gjorde och känna oss optimistiska för framtiden.
Hur svårt var det att race:a med en skadad framvinge?
Min start var bra men inte fantastisk, in i första kurvan var Sergio (Perez) på utsidan av mig, men han försökte öppna genom kurva två in i kurva tre. Tyvärr var jag på hans vänster sida och han körde in i mig och hans bakhjul tog i min framinge. Han fick en punktering och det kostade mig ganska mycket downforce vilket vi försökte reparera under depåstoppet, men lyckades inte helt. Det hjälpte speciellt inte när vi kämpade lite med framdäcken, så det blev värre än det borde varit. Det var ganska mycket bättre efter depåstoppet måste jag säga. Första stinten såg inte bra ut, men sedan kunde jag leka med bromsbalansen och diffen för att hjälpa bilen att passa mig bättre. Det var självklart ingen dröm men det var okej. Det var bra nog för att hålla Michaels (Schumacher) Mercedes bakom och sedan köra om Nico (Rosberg) och även sätta det snabbaste varvet, så det kan inte ha varit allt för dåligt!
Hur känner du inför Monaco med en bil som vi sett har varit bra det här året?
Jag tror Monaco kommer att bli ett fantastiskt event och det är ett speciellt lopp för mig självklart. Det kommer säkert att finnas masor med franska fans, och jag ser framemot deras stöd. Det är ett väldigt speciellt event i sig självt och atmosfären är ganska galen!
Som förare måste man hålla sig lugn och avslappnad och försöka göra sitt jobb. Det är en bana som inte tillåter några misstag. Du måste respektera den ich det är nyckeln där tror jag. Förhoppningsvis kan vi få ännu ett bra resultat.
Det är en väldigt speciell och distinkt bana, hur tror du E20 kan prestera där?
Ja, det är vad vi kommer att upptäcka.
Jag tycker Monaco är en speciell bana och det är väldigt svårt att säga om en bil kommer att passa den eller inte. Det är väldigt guppigt på rakorna och en bana med väldigt låg grepp i ytan. Alla dessa saker betyder att du vet alrig vad du ska förvänta dig. På en mer vanlig racebana vet du mer vad du kommer att få.
Jag hoppas vi får en trevligt överrasning och att vår bil kommer att passa Monacos unika utmaningar. Det skulle vara trevligt.
Hur har det här året kännts – din comeback, första poängen, första pallen. Det byggs och byggs…
Det är själklart skönt. Det är därför vi gillar F1: för pressen, för de dåliga nyheterna men ibland de bra resultaten. Det är alla dessa upp och ner som gör det speciellt. Ärligt talet njuter jag av livet i Formel 1. Jag hoppas att jag kan stanna här ett tag eftersom det är här jag känner mig nöjd professionellt. Jag hoppas jag en dag kan få min första vinst, sedan fler och sedan vinna världsmästartiteln.