Fråga: Du besökte stallets fabrik i Oxfordshire idag, hur var stämning där?
PM: Jag anlände till fabriken imorse och alla jag har mött har gratulerat mig och det verkar vara mycket optimism om vad vi kan uppnå den här säsongen. Vi hade en samling imorse med alla på fabriken för att fira vår vinst och det gav mig chansen att tacka dem allihop för deras hårda arbete.
F: Efter din vinst i Barelona, tror du att du har en realistisk chans att vinna nästa lopp i Monaco?
PM: Vi ska verkligen göra vårt bästa.Vårt paket börjar definitivt bli bättre och även om vi inte har den snabbaste bilen just nu, blir vi bättre väldigt snabbt. Jag har alltid gillat Monaco och efter söndag är jag verkligen full av självförtroende.
F: Förra året tog Williams bara fem poäng, men nu har ni en konkurrenskraftig bil som har vunnit ett lopp. Vad tror du har lett till en sådan dramatisk förbättring i prestanda?
PM: Vi har ett nytt tekniskt team och de verkar göra ett positivt intryck redan. Jag har också mer erfarenhet än förra säsongen och det hjälper mig definitivt. Jag tror inte det finns någon enstaka sak som gjort att vi förbättrat oss i år, men många små förändringar som när man sätter ihop dem har gjort oss mer konkurrenskraftiga på banan.
F: Du visade inga tecken på nerver när du slogs med Fernando Alonso i Barcelona. Lärde du dig några värdefulla läxor från incidenten i Melbourne när du kraschade på sista varvet?
PM: I Melbourne körde jag väldigt hårt för att ta så många poäng som möjligt för stallet och jag kanske körde lite väl hårt. Efter förra säsongen var stallet desperat för en bra start på säsongen och jag ville ha så många poäng som möjligt. Jag lärde mig från det och erfarenheten gjorde mig helt klart till en starkare förare i Barcelona. Fernando är en tuff motståndare med mycket talang så det var en tuff kamp men den här gången kom jag ut på toppen.
F: Vissa påstår att du är en betald förare som kom till Formel Ett på grund av dina sponsorer. Tror du att din vinst har svarat dessa kritiker?
PM: Jag är väldigt lycklig för att ha sådan otrolig stöd från Venezuela. De pengar jag har kunnat bidra med har hjälpt mig nå Formel Ett men även att utveckla bilen och det är avgörande för att vara framgångsrik. Jag fokuserar inte på dessa kommentarer, utan föredrar att göra snacket på banan och det bästa jobb jag kan för stallet. Förhoppningsvis visade min prestation i Spanien att jag har talengen att vara en av de bästa förarna.
F: Vi har haft 5 vinnare i de 5 första loppen. Tror du att denna oförutsägbarhet är bra för Formel Ett?
PM: Det här har varit en av de mest konkurrenskraftiga säsonger vi har sett på många år och att ha en så hög nivå av konkurrens mellan stallen och förarna är en bra sak enligt mig. Det är tråkigt för fansen när en förare dominerar, och den här säsongen känns lite som GP2 där föraren kan spela en stor roll på bilens prestation. Däcken tillåter också stallen att spela med olika stratigier så det finns alltid en chans att klättra uppåt om man gör en chansning. Vi har jobbat hårt med att få däcken att prestera bra och det var verkligen fallet i Spanien där jag kunde göra en längre sista stint än andra.