Hur känns det inför din nya uppgift?
NH: Det är ganska spännande att få köra med Williams. De är riktiga racers. Jag varit en del av stallet i två år som test förare, så jag känner alla ganska väl. Jag har även jobbat på själva fabriken några gånger i år på komposit avdelningen, vind-tunneln och monteringen. Jag gillar folket och atmosfären på fabriken är riktigt bra. Jag har nu en race plats och ser verkligen fram emot nästa år.
Vilka är dina mål för nästa år?
NH: Jag vill leverera konsekvent och göra ett bra jobb för stallet. Jag skulle vilja ha några bra race och ta några poäng.
Vad har stallet för förväntningar?
NH: Självklart förväntar de sig någonting annars hade de inte satt mig i bilen, men jag tror deras förväntningar är rimliga.
Vilka steg ska du ta för att se till att du markerar din plats i Formel 1?
NH: Jag kan inte garantera något, allt jag kan göra är att jobba hårt över vintern. Jag ska ta alla tester jag kan få och kommer använda simulatorn i Grove så mycket jag kan. Jag ska förbereda mig väl med mina ingenjörer och sedan ut på banan och se vad vi kan göra.
När kommer du få köra bilen första gången?
NH: Jag kommer testa 2010 FW32 när testerna startar i Februari, men jag kommer köra två av testerna för unga förare i Jerez i December.
Rubens Barrichello blir din stallkamrat 2010, din tankar om det?
NH: Det är bara positivt från min synvinkel. Som rookie Formel Ett, kunde du inte ha en bättre person som din stallkamrat. Det är en bra kombination.
Tror du att du kan komma mäta dig med Rubens nästa år?
NH: Svårt att avgöra vid det här laget. Eftersom det är begränsat med testning föra säsongstarten, blir det svårt att få körtid för att förbereda sig, men jag hoppas kunna hålla samma tempo från starten. Från det hoppas jag att jag kan matcha hans fart och resultat och kanske slå honom också vid något tillfälle.
Är han den sorts stallkamrat du föredrar?
NH: Jag bryr mig faktiskt inte. Jag vill bara ha den bästa stallkamraten jag kan få. Någon som är snabb, erfaren och en bra förare, och det är vad jag ser i honom.
Kommer du gå till honom för råd?
NH: Jag skulle vara dum att inte göra det. Jag tror jag kan lära mig mycket från honom och hans erfarenhet, speciellt genom att se hur han jobbar under en race helg.
Det har varit fem år sen Williams senast vann ett race. Från vad du vet om nya bilen hittils, tror du ni kan vända på turen?
NH: Det hoppas jag verkligen. Jag är mycket på fabriken så jag vet hur hårt alla jobbar, men du vet aldrig hur snabbt och effektivt de andra stallen utvecklings program går förrän man kommer till banan. Det är först då vi kommer veta.
Vad är dina tankar om att köra med Cosworth motorer?
NH: Jag tycker det verkar positivt, men det är likadant som utvecklingen av bilen, man måste vänta och se tills man kommer till banan med de andra.
Hur tycker du att du har växt under ditt år i GP2?
NH: Jag tycker GP2 är en tuff serie. Under ditt första år måste du tävla mot förare som kanske varit i mästerskapet i två tre säsonger. De har redan erfarenhet av depåstoppen och banorna. Det är svårt att tävla mot och vi fann verkligen de första tävlingarna riktigt tuffa. Efter några race dock, kom vi in i en rytm och började jobba bra ihop som team och det hjälpte. Det var en bra inlärnings process för mig.
Tycker du det finns mer press på dig för att Willi Weber är din manager, eftersom han även var manager för Michael Schumacher i Formel Ett?
NH: Nej, inte alls. Det finns ingen press från Willi. Jag har ett bra förhållande med honom och han har alltid stött mig, både på och av banan. VI jobbar bra ihop och jag hoppas det stannar så.
Hur känner du för att tävla mot den unga generationen tyska förare?
NH: Sex tyskar är mycket, men det finns ganska många brasilianare nu också. För mig, i slutet av dagen, spelar det ingen roll var någon är ifrån när jag tävlar mot dem.
Ger Brawns succé som oberoende stall dig hopp om att Williams kan ta sig en storheter som McLaren och Ferrari?
NH: Hoppat finns alltid där. Oberoende av vad Brawn gör dock, jag vet att Williams kan vara framgångsrika.