Efter de fria-träningarna idag hade F1 förarna mest mycket bra saker att säga om den nya banan i Yeongam, Korea. Men det fanns några, om än små synpunkter på banan, och de hade alla att göra med slutpartiet på banan. Efter diskussioner med FIAs race direktör Charlie Whiting beslutade man att göra mindre förändringar till banan under dagen och natten.
Apexen i kurva 16 kommer att göras högre, efter att många förare slagit i botten eftersom den varit lägre än banan själv. Man kommer även profilera om väggen i kurvan, så att den går parallellt med banan istället för in mot kurvan på höger sida.
I kurva 18 kommer man att bygga en ny kerb, så att förarna inte genar så mycket genom kurvan och drar upp smuts på banan.
Redan innan träningarna var det prat om depå-ingången och att den potentiellt kunde bli farlig under racet eftersom man kör igenom sista kurvan i ganska hög fart och den som ska i depå skulle kunna hamna i vägen för en som fortsätter runt. Efter samtalen med Charlie Whiting har denne bestämt att ta bort den vita linjen till ingången, vilket betyder att förarna inte behöver lyfta av på väg in till depån.