Red Bull
Sebastian Vettel (Pos: 1 | Q3 1:35.585s)
Det är en speciell känsla att vara i pole-position, det var väldigt tätt. Banan här är bra, i första sektionen finns det inte mycket man kan göra, man sätter bara bromspunkterna i rätt tid, men andra och tredje sektorn är ganska underhållande med trevligt strömmande kurvor, men det är lätt att göra misstag. Det var en liten marginal för pole, men det var nog och det var ett bra resultat eftersom vi inte hade så mycket flyt med körningen igår. Vi hade en punktering under träningen, så jag hade inte kört allt för många varv på den nya banan, vilket gör det svårare att komma in i en rytm. Man måste ta varje race som de kommer, det var ett bra resultat i Japan, men nu i Korea är all fokus på loppet imorgon. Bilen var snabb idag, ingen tvekan, men du måste fortfarande få jobbet gjort och det viktigaste är att behålla sitt lugn, vilket vi alla gjorde då vi visste vad vi hade. Så, vi fick jobbet gjort idag, men vi får se imorgon.
Mark Webber (Pos: 2 | Q3 – 1:35.659s)
Jag var inte nöjd under mina första tidvarv om jag ska vara ärlig, så jag var mer bekväm med att göra två tidvarv under mitt sista försök. Det gick ok, men uppenbarligen var det väldigt tätt med Seb och jag fick andra startruta. Det är ingen dålig position att starta loppet från, men det hade varit trevligt att få pole, trots det – vi kan fortfarande få ett bra resultat därifrån.
Jag startar från den smutsiga sidan imorgon och Fernando (Alonso) kommer vara stark från linjen, men det kommer inte avgöra mästerskapet, så vi ska kämpa därifrån, men är definitivt i en bra position.
Ferrari
Fernando Alonso (Pos: 3 | Q3 – 1:35.766s)
Jag är nöjd med hur saker gick I kvalet och jag tycker det visade potentialen I vår bil. I Q1 kände jag att vi kunde vara riktigt konkurrenskraftiga, vilket sedan bekräftades i Q2 och Q3. Sen, efter att jag förlorat pole, kände jag att det är bättre att vara trea än att vara tvåa, eftersom det kan bli väldigt svårt att starta från den smutsiga sidan. Vi förväntade oss att Red Bull skulle vara väldigt starka, eftersom det inte är genom tur de har tagit fjorton av sjutton möjliga poles i år. Däremot är skillnaden väldigt liten, vilket visar att vi kan vara med och slåss imorgon. Vi måste få en bra start utan att ta för stora risker i första kurvan, därför att under loppet kan allt hända och det viktigaste kommer vara att ta sig i mål. I teorin finns det några platser där det finns möjlighet för omkörningar, men vi får vänta och se till imorgon om det verkligen är fallet. Däckslitaget verkar vara högre än på andra banor så vi måste se till att göra att bra jobb med att se efter dem. Och vad gäller strategi; de mjukare ger mycket mer grepp medan på de hårda, verkar alla ha problem med att få dem att fungera optimalt. Kanske blir vi tvunga att göra mer än ett depåstopp. Förutom det finns den okända väder faktorn. Situationen är definitivt bättre än på Suzuka, skillnaden till Red Bull är mindre och vi har hållit starka konkurrenter som Hamilton och Kubica bakom oss.
Felipe Massa (Pos: 6 | Q3 – 1:36.571)
Jag är inte glad, speciellt eftersom sjätte plats betyder att jag startar från den mindre rena sidan, vilket är ett stort handikapp på en yta som är så smutsig som denna. Jag var väldigt nöjd efter Q2, därför att bilen var mer konkurrenskraftig än igår och jag trodde jag kunde slåss för en toppplacering. Tyvärr, hade jag lite trafik under mitt enda försök i Q3 på mitt sista set nya mjuka däck. Synd eftersom bilen gick bra, men jag fick inte ut det mesta av det. Situationen vad gäller grepp har förbättrats, även med det hårdare däcket och jag förväntar mig att det fortsätter så imorgon. Jag förväntar mig ha ett väldigt tufft race. Om det skulle regna, kan det bli halkigare än vanligt, med tanke på banans tillstånd.
McLaren
Lewis Hamilton (Pos: 4 | Q3 – 1:36.062)
Stallet gjorde ett fenomenalt jobb med att få alla nya delar till banan för det här racet, och alla har gjort att fantastiskt jobb vid banan hela helgen. Vi var väldigt snabba under träningen, så jag vet inte var Red Bull hittade en extra halvsekund i Q3. Men, det är viktigt att komma ihåg att vi är fortfarande med i kampen, vi gör bra starter och det finns några långa raksträckor här som borde passa oss. Jag tycker vi är konkurrenskraftiga, bilen är så bra den någonsin varit och våra längre körningar är bra. Vi måste bara göra vårt bästa med vad vi har, vi kan inte be om mer från killarna på fabriken, eller av de som är här, och jag tror inte jag kunde bett om mer från mig själv.
Så, ja, vi kan fortfarande ha ett väldigt bra lopp imorgon.
Jenson Button (Pos: 7 | Q3 – 1:36.731)
Igår och imorse var jag väldigt nöjd med bilen, balansen var extremt bra och vi såg starka ut. I eftermiddags kunde jag inte få upp temperaturen i däcken och låste upp däcken både fram och bak. Jag hade inte nog med grepp och kunde inte hitta tillräckligt med fart. Det kommer bli ganska svårt imorgon, vilket vädret det än blir. Men de goda nyheterna är att jag startar från den rena sidan av banan, och det finns några långa raksträckor efter första kurvan, så det kommer bli ett roligt första varv!
Mercedes GP
Nico Rosberg (Pos: 5 | Q3 – 1:36.535)
Jag är väldigt nöjd med femte plats och det är bästa möjliga position vi kunde ha uppnått idag. Det är skönt att vara före en av McLaren och Ferrari bilarna och även Robert som varit väldigt nära oss senaste tiden. Vi är i en bra position för racet imorgon. Strategi kommer bli vikigt med däckslitaget men vi är starka på det området och med lite tur, skulle det vara trevligt att ge stallet ett bra resultat.
Michael Schumacher (Pos: 9 | Q3 – 1:36.950)
Jag hade ett hektiskt kval att få ihop alla förändringar vi gjorde men jag är ganska nöjd med min position. Det fanns inte plats för mycket mer idag. Stallet gjorde ett bra jobb med att få båda bilarna till Q3 och vi kommer starta från den bättre sidan enligt min åsikt. Jag är ganska optimistisk för imorgon och vi borde ta några poäng, speciellt då vår set-up är fokuserad på racet. Vi hade bra race tempo under träningen igår och jag ser framemot det första Koreanska Grand Prixet.
Renault F1
Robert Kubica (Pos: 8 | Q3 – 1:36.824)
Bilen var mer överstyrd än under träningen och jag kände mig inte riktigt bekväm. Om vi hade fått till allt perfekt, hade vi kanske kunnat vara några tiondelar snabbare, men vi är på gränsen här. Tyvärr betyder min åttonde startruta att jag startar från den smutsiga sidan. Imorse, i det torra, var det stor skillnad på de olika sidorna, men om det regnar imorgon kanske det inte är en så stor nackdel. Det kommer inte bli ett lätt race, därför att alla är så jämna när det gäller prestanda, men jag ska försöka göra mitt bästa imorgon eftermiddag.
Vitaly Petrov (Pos: 15 | Q2 – 1:37.799)
Jag hade hoppats på att komma med bland top 10 idag, för att minimera effekten av straffet till starten, och det såg okej ut efter Q1. Under andra delen av kvalet gjorde jag några misstag för att ajg tog i för hårt, körde på kerben och snurrade. Däcken var så smutsiga efter det att jag inte kunde sätta en ordentlig tid efter det. Det är synd, men jag måste fokusera på racet nu och ta varje möjlighet som dyker upp.
Williams
Rubens Barrichello (Pos: 10 | Q3 – 136.998)
Nico Hulkenberg (Pos: 11 | Q2 – 1:37.620)
BMW Sauber
Kamui Kobayashi (Pos: 12 | Q2 – 1:37.643)
Nick Heidfeld (Pos: 13 | Q2 – 1:37.715)
Force India
Adrian Sutil (Pos: 14 | Q2 – 1:37.783)
Vitantonio Liuzzi (Pos: 18 | Q1 – 1:38.955)
Toro Rosso
Jaime Alguersuari (Pos: 16 | Q2 – 1:37.853)
Sebastien Buemi (Pos: 17 | Q2 – 1:38.594)
Lotus Racing
Jarno Trulli (Pos: 19 | Q1 – 1:40.521)
Heikki Kovalainen (Pos: 21 | Q1 – 1:41.768)
Virgin Racing
Timo Glock (Pos: 20 | Q1 – 1:40.748)
Lucas di Grassi (Pos: 22 | Q1 – 1:42.325)
HRT
Sakon Yamamoto (Pos: 23 | Q1 – 1:42.444)
Bruno Senna (Pos: 24 | Q1 – 1:43.283)