Vitaly, summera dina känslor efter Monza…
Monza var en jobbig helg för mig därför att det var första gången jag där i F1 och första gången med den låga downforce nivån. Det var svårt att hitta rätt inställningar och vi had elite mekaniska problem genom helgen. Jag kände mig inte 100% bekväm för att kunna leverera ett bra resultat. De två viktigaste sakerna jag lärde mig under helgen är först av allt erdarenheten jag fick från att tävla på banan och hur bilen ställs in där. Och för det andra, jag avslutade loppet vilket alltid är viktigt så jag kan dra erfarenhet från det till nästa år.
Vi startar sista delen på säsongen med fem race långt borta och alla kvarvarande banor är nya för dig. Presenterar det en stor utmaning och gillar du att upptäcka nya banor?
Det kommer vara en ny utmaning för mig. Jag känner inte till dessa banor alls så jag ska gör allt för att vara förbereda för dem. Jag har tittat på gamla race och studerat data. Wi hoppas också på att vår bil ska vara mer konkurrenskraftig i Singapore och för de sista racen. Jag ser framemot att köra där och utmaning som jag har framför mig. Det finns många svåra kurvor i Singapore och, vad jag sett från videos, är banan väldigt guppig, bilen studsar runt mycket och det verkar vara lätt att låsa hjulen.
Gillar du gatubanor generellt?
Ja, och jag gillar banor som kräver maximal koncentration och där men inte har råd att göra några misstag. Gatubanor passar vår bil också.
Singapore är ett natt race – är det här första gången du kommer köra på natten?
Jag har erfarenhet ifrån att köra på natten då jag deltog i GP2 Seriens natt race i Qatar. Så natt loppet blir inget problem för mig.
Har du haft något särskillt program att jobba efter för att förbereda för Singapore, den extrema hettan och fukitga förhållanden, och att jobba på natten och sova under dagen?
Villkoren är de samma som vi had ei Malaysia. Jag tränar och kommer kanske gå och basta några gånger. Vi kan givetvis inte simulera samma väderförhållanden här i Europa. Jag gillar det faktum att vi kommer att arbete på natten och sova under dagen, jag tror faktiskt att jag kommer kunna sova mer! Jag kommer åka till Singapore så tidigt som möjligt för att anpassa mig och börja leva i race helgens förhållanden, gå i säng sent på natten och upp sent på morgonen.
Vilka förhoppningar har du för Singapore?
Mitt mål är att slåss i topp 10 och ta mig till Q3. Vårt mål är fortsatt att försöka slå Mercedes. Det kommer vara en utmaning eftersom allt kommer vara nytt för mig, men det kommer vara en utmanande helg för alla.
Läs även: infor SingaporeGP: Kubica ser framemot ännu en gatubana