Robert Kubica
Robert, dammet har lagt sig efter race helgen på Suzuka. Vilken var din dom på helgen i Japan?
Jag var positivt överaskad av vår prestanda nivå. Jag hoppades på att vi skulle vara mer konkurrenskraftiga än i Singapore, därför att Suzuka är mer en bana lik Spa, men jag förväntade mig inte att vi skulle vara så snabba som vi var. Det var en stor insats i kvalet och jag var överaskad av att hamna så långt upp som jag gjorde, men i slutändan lönade det sig inte. Men sån är racing, problem kan uppstå, och jag har inte tänkt på det sen dess.
Korea kommer bli en ny utmaning för alla. Vad känner du till om den?
Jag har sett filmerna på Youtube och samlat in så mycket information jag kan med teamet. Jag kommer köra några virtuella varv för att lära mig banans layout innan jag och ingenjörer tar en promenad runt på torsdag. För att vara ärlig, dock, kommer installationsvarvet ge mer information än det mesta av förberedelserna man kan göra.
Vad tycker du om banan?
Banan verkar ganska intressant. Det finns lite av allt, långa kurvor, snabba och långsamma sektioner, och den sista sektorn verkar ganska utmanande. Mycket kommer bero på hur mycket grepp det finns i asfalten. Om greppnivån är hör kommer man lätt kunna ta vissa kurvor fullt ut, om den är låg, blir det en stor utmaning. Vi har redan sett det några gånger i år, som på Hockenheim och Kanada, att greppet varierar på ny asfalt. Och det gör det väldigt svårt att förutspå var dom kommer hände under helgen i Korea, och hur konkurrenskraftiga vi är jämfört med våra rivaler.
Vitaly Petrov
Vad har du gjort för att förbereda för nästa race i Korea?
Det är svårt att göra något speciellt eftersom det är en helt ny bana och man har aldrig kört något race där än. Vilket betyder att det finns väldigt lite information tillgängligt. Allt jag har gjort är kört i simulatorn för att lära mig banan. Eftersom det är en ny banan, tror jag att det kommer göra min helg lite lättare eftersom alla kommer vara i samma situation och måste lära sig banan.
Berätta för oss om ditt vanliga tillvägagångssätt för att lära dig en ny banan?
Det bästa man kan göra är att gå runt banan och se den med egna ögon. Sedan gillar jag att köra några varv på cykel för att förstå den så mycket jag kan. Man måste titta på saker som kerbsen och avkörningsområden. Allt detta är till hjälp, men självklart lär man sig mest under första fria-träningen. Det är viktigt att känna till varvet efter första sessionen.
Vilka är dina första tankar och intryck av banans layout?
Det verkar vara en knepig bana. Den tredje sektorn verkar ganska utmanande därför att det är en långsam del där man troligtvis tar de flesta kurvor i andra eller tredje växel. Kurva sju och åtta kommer vara snabba kurvor och det finns tre långa raksträckor där det kommer att vara viktigt att använda F-ducten. Generellt tror jag det kommer bli en ganska bra bana för vår bil. Det borde finnas lite möjligheter för omkörningarna också.
Med bara tre race kvar, vilka mål sätter du för dig själv?
Jag försöker alltid vara i topp tio och det måste vara målet den här helgen. Jag tycker vi hade potentialen för det på Suzuka, men jag måste se till att jag inte gör några misstag. Ta poäng är viktigt och det kommer vara mitt mål i Korea.
Hur glad var du över att höra nyheten om ett Grand Prix i Sochi, Ryssland från 2014?
Jag är väldigt stolt att mitt land har tagit det här beslutet, vilket kommer göra F1 ännu mer populärt i Ryssland. Nästan alla förarna har redan ett hemma race så jag hoppas att jag kan få uppleva samma speciella känsla av att köra på hemmaplan om några år.
Eric Boullier
Hur är känslan i stallet efter Japans GP?
De första känslorna var självklart otrolig frustration och besvikelse. När du startar från tredje rutan och ditt race är slut innan tre varv så kan man inte känna annat, än mer så när en pallplats glider ur händerna. Men det fanns positiva saker att ta med från helgen, också. Robert gjorde ett exceptionellt jobb i kvalet, förmodligen ett av hans bästa varv i år, för att ta fjärde. Och vår generella nivå av konkurrenskraft av mycket högre in i Singapore. Vår utmaning kommer vara nu att försöka upprepa den nivå av prestanda innan slutet på säsongen.
Vilka är dina tankar inför det första loppet i Korea?
Det är alltid spännande att besöka en ny plats, och efter vår Roadshow i Seoul tidigare den här månaden vet vi att Formel 1 kan vänta sig ett väldigt varmt och entusiastiskt välkomnande av landets fans. Varje ny banan kommer med en hel del okända faktorer, och möjligheten överaskningar både längst fram och bak i fältet. Banan presenterar en variation av utmaningar, några passar vår bil bra och andra lite mindre. Som vanligt kommer vårt mål vara att få ur det maximala ur bilen och göra det bästa av varje möjlighet som presenterar sig för oss.
Stallet är nu 43 poäng bakom Mercedes GP o Konstruktörsmästerskapet. Är fjärde plats fortfarande ett realistiskt mål?
Med tre race kvar är det nu en kamp i uppförsbacke, men det här är F1, och allt kan fortfarande hända. Vi har stor respekt för Mercedes som konkurrent, de är det regerande världsmästar-stallet, och de har haft en stark andra halva på säsongen där de tagit vara på sina chanser. Även om vi inte tar oss förbi dem i tabellen kan vi vara väldigt stolta över våra resultat den här året. Från en låg punkt tolv månader sedan, är vi det mest förbättrade stallet under 2010 och, under andra halvan av säsongen, har vi tagit upp kampen med stallen längst fram i fältet. Det är en riktig hyllning till kvaliteten på de människor som vi har på Enstone, och ett väldigt lovande tecken för framtiden.