Pedro de la Rosa
”Jag ser verkligen framemot mitt andra race på hemmaplan i år, men det kommer vara fullt upp under helgen. Det är en stor framgång för Spanien att ha två Grand Prix och vi har en fantastisk publik. Lite tråkigt för publiken är att på båda Spanska banorna är det ganska svårt med omkörningar. Normalt är det inte mycket sånt i Barcelona eller Valencia. Kurva två borde vara bästa valet för att köra om, men jag har inte kört banan i Valencia än så det kan finnas andra. I de två lopp jag har avslutat det här året, har jag slagits om poäng till sista varven. Vi kommer med flera nya delar för bilen till detta race så jag hoppas på ett steg framåt.”
Kamui Kobayashi
”Från det jag sett hittills av Valencias gatubana verkar den inte var den mest spännande banan, men jag känner bara till den från GP2 lopp och köra med Formel 1 kommer vara annorlunda. Jag gillar att köra över bron, som gör banan ganska utmärkande. Det kanske inte blir lika hett som förra året då loppet gick två månader senare, men jag förväntar mig ganska höga temperaturer ändå, vilket är okej för mig. Det ännu ett race i Spanien, och i Barcelona hade vi en av våra bättre helger vad gäller prestanda,så jag hoppas vi kan lyckas få positiva resultat. ”
James Key – Tekniskchef Sauber Motorsport
”Till Valencia återgår vi till en högre downforce nivå, liknande det vi hade i Istanbul och ett steg upp från det vi hade i Kanada. Det faktum att Valencia är en gatubana med små avkörnings områden kan skapa ett händelserikt race, så man måste hålla sig ifrån väggarna. Banan är väldigt mycket stop-och-start, vilket betyder accelerations och broms prestandan är viktiga med relativt långsamma kurvor mellan varje raksträcka.
Vi har en ny aero uppgradering för det Europeiska GP:t, vilket borde göra bilen med effektiv och lite lättare att ställa in. Det här är den första av våra mid-säsongs uppdateringar. Vi får se hur vi går i Valencia. Vi ser framemot att komma igen efter en dålig helg i Kanada.”