Nico Rosberg
”Det här är Formel Etts tredje besök i Valencia och jag ser verkligen framemot den här helgen. Staden är ganska cool och de Spanska fansen är alltid entusiastiska så det borde vara en bra atmosfär runt marinan. Valencia är en riktigt bra bana och den är inte vad du normalt förväntar dig från en typisk gatubana. Det finns många kurvor men den är ganska snabb och flyter bra, kombinerat med väggarna runt banan vilket betyder att du måste hålla koncentrationen uppe. Förra race helgen i Kanade var ganska tuff för oss men jag var nöjd att sluta på sjätte plats och ta några bra poäng efter att ha varit på trettonde plats efter första varvet. Vår fart var bra i loppet och jag hoppas uppgraderingarna vi har till Valencia kan ge oss mer förbättring.”
Michael Schumacher
”Valencia är en bana jag aldrig har kört på förut, så det blir ännu en ny erfarenhet för mig, men en som jag verkligen ser framemot. Jag har alltid var snabb på att anpassa mig till nya situationer och jag tror starkt på att så kommer fallet även vara i Valencia. Jag gillar att få nya utmaningar som den här och ha detaljerade diskussioner med mina ingenjörer om det. Vi kommer med nya uppdateringar till vår bil vilket borde förbättra dess prestanda. Vi har redan sett att bilen blivit bättre under de senaste loppen och i Kanada var farten bättre även om det, tyvärr, inte syntes i resultaten. Därför ser jag framemot att åka till Spanien väldigt mycket.”
Ross Brawn – Stallchef Mercedes GP Petronas
”Vår bil var väl anpassad för banan i Montreal och var fart under loppet var uppmuntrande. Kvalet blev tyvärr en besvikelse och vi hamnade långt under vår potential vilket äventyrade vår helg. Nico var tydligt en av de snabbaste bilarna i loppet och hans klättring från mittfältet till en sjätte plats var en väldigt imponerande prestation. Michael var lovande men en skada på hans framvinge på första varvet och sedan punkteringen satte honom ur spelet och vi var lite väl optimistiska med hur det hårdare däcket skulle hålla vilket gjorde att han fick kämpa med farten.
Ser vi mot Valencia, banan är lik den i Montreal på många sätt men långa raksträckor tillsammans med långsamma kurvor, vilket borde passa vår bil. Vi har ett nytt uppgraderings paket vilket är ännu ett steg framåt i vår utveckling mot att kämpa längst fram i fältet. Med det nya poängsystemet i år, är vi fortfarande inom räckhåll av mästerskaps ledarna och vi kommer fortsätta med våra insatser att bli mer konkurrenskraftiga. Vi har många bas saker rätt och skillnaden mellan vinst och förlust är liten. Vi måste minska den skillnaden.”