Efter den värsta starten på 15 år för Scuderia Ferrari, hade stallet kris möte hemma i Italien efter Malaysias GP.
Många inom ledning samt fansen är upprörda och besvikna över hur stallet presterat i säsongs öppningen. Det är inte bara bilarnas prestande det varit fel på heller. I Malaysia kom misstagen främst från pittväggen.
Först missade man med Felipe Massa i kvalet, där han blev stående i garaget när tiden för Q1 rann ut. I racet gjorde man ett totalt misslyckat däck val med Kimi Räikkönen varven innan regnet började droppa.
Mötet i stallets huvudkontor resulterade i att stall managern Luca Baldisserri flyttas till fabriken i Maranello för att överse utvecklings processen där. Hans uppgifter vid banan tas över av chefs ingenjören Chris Dyer, som varit race ingenjör åt Michael Schumacher och Kimi Räikkönen innan han blev chefs ingenjör vid race till denna säsong.
Imorgon ska Ferraris design och utvecklings konsult Rory Byrne and chef designern Nikolas Tombazis representera stallet vid FIA förhören angående diffuser frågan.