Tänkte fortsätta med min presentation av 2009 bilarna och n är Williams FW31 på tur!

Tekniska specifikationer

[nggallery id=2]
Chassi Monocoque konstruktion byggd av kol aramid epoxi och bikakestruktur sammansatt struktur, som överträffar FIAs stöt och hållfasthetskrav. Fram fjädring Kolfiber, dubbla triangellänkar fram med komposit toelink och pushrod aktiverad fjädring och anti-roll bar. Bakre fjädring Dubbla triangellänkar fram och pushrod aktiverad fjädring och anti-roll bar. Växellåda Williams F1 sju stegs sekventiell halvautomatisk skift plus backväxel, i en aluminium maincase, växel val elektro-hydrauliskt igångsatt Koppling Carbon multi-plate Spjäll Williams F1 Hjul Rays smidd magnesium Däck Bridgestone Potenza, Fram: 350mm bred, Bak: 375mm bred Bromssystem 6 kolvs ok runt, kol-skivor och kuddar Bränslesystem Kevlar-förstärkt gummi blåsa Kylsystem Aluminium olja, vatten och växellåda radiatorer Elektroniska system FIA standard elektroniska styrenhet Cockpit Driver sex punkt säkerhetssele med 75mm axelband & HANS-system, flyttbar anatomiskt utformad kolfiber säte behandlad i Alcantara. Brandsläckningssystem. Motive Power Toyota 2.4L V8, 900 V vinkel ventilrad. Bränsle-och tändsystem från Toyota. Motor material omfattar block och kolvar i aluminium, vevaxeln i stål, vevstakar i titan. Mått & vikt Vikt 605kg med förare, kamera och ballast Hjulbas: 3100mm Total längd: 4800mm Total höjd: 950mm Total bredd: 1800mm

Tänkte fortsätta med min presentation av 2009 bilarna och n är Williams FW31 på tur!

Tekniska specifikationer

Chassi

Monocoque konstruktion byggd av kol aramid epoxi och bikakestruktur sammansatt struktur, som överträffar FIAs stöt och hållfasthetskrav.

Fram fjädring

Kolfiber, dubbla triangellänkar fram med komposit toelink och pushrod aktiverad fjädring och anti-roll bar.

Bakre fjädring

Dubbla triangellänkar fram och pushrod aktiverad fjädring och anti-roll bar.

Växellåda

Williams F1 sju stegs sekventiell halvautomatisk skift plus backväxel, i en aluminium maincase, växel val elektro-hydrauliskt igångsatt

Koppling

Carbon multi-plate

Spjäll

Williams F1

Hjul

Rays smidd magnesium

Däck

Bridgestone Potenza, Fram: 350mm bred, Bak: 375mm bred

Bromssystem

6 kolvs ok runt, kol-skivor och kuddar

Bränslesystem

Kevlar-förstärkt gummi blåsa

Kylsystem

Aluminium olja, vatten och växellåda radiatorer

Elektroniska system

FIA standard elektroniska styrenhet

Cockpit

Driver sex punkt säkerhetssele med 75mm axelband & HANS-system, flyttbar anatomiskt utformad kolfiber säte behandlad i Alcantara. Brandsläckningssystem.

Motive Power

Toyota 2.4L V8, 900 V vinkel ventilrad. Bränsle-och tändsystem från Toyota. Motor material omfattar block och kolvar i aluminium, vevaxeln i stål, vevstakar i titan.

Mått & vikt

Vikt 605kg med förare, kamera och ballast
Hjulbas: 3100mm
Total längd: 4800mm
Total höjd: 950mm
Total bredd: 1800mm